AngelsAim | 11 Maj, 2008

Söndags kväll

jag vet att det kanske är mycket med mer än ett inlägg per dag men jag skriver lite när jag känner för det :)

Idag ha varit en bra dag. Har en halv persiko påse kvar att dricka lite senare när barnen har gått och lagt sig. den smakar nästan exakt som de där sockriga persiko godisarna ;) Massor av vatten har jag nog druckit idag...tror jag...lol. Svårt att hålla koll när barnen dricker av samma och vi fick en god vn på besök med hennes barn.

Dagen började kanske inte så bra efter förra inlägget, gick ut för att ta ut barnens pool från förrådet men lyckades fastna med den och riva sönder den så det var bara iväg att köpa ny. Stannade först till hos mamma och pappa och hämtade gurkplantor och en tomatplanta som de hade odlat upp åt mig. Samt den elektriska pumpen så vi slapp blåsa för hand ;) Sedan var det iväg till toys r us men de hade inga roliga poolar ännu. Så vi åte till city gross, de hade inte heller några direkt roliga men iaf en som var bättre, vi brukar gå igenom två per år så jag hoppas nästa blir roligare. Vi har sagt att vi ska skaffa en stor pool när barnen lärt sig simma, än så länge är de bara 4 och 5 och jag är lite rädd för att släppa loss dem i trädgården med en djup pool innan de kan simma själv. Eftersom jag ahr kort på Nautilus så har jag bestämt att jag ska ta med Danielle vår dotter som är 5 till simbassängerna en gång i veckan och lära henne simma. när hon kan så är det Erics tur. Det ger mig en stund ensam med ett av barnen samt lite motion och att de tycker det är skoj. Men än så länge håller vi oss alltså till de grunda barnpoolerna med inbyggda rutschkanor, lol.

Sedan när vi kom hem så vart det att blåsa upp poolen och fylla den med vatten. barnen älskar verkligen att bada och hade jätteskoj hela dagen fram tills nu när de står i duschen, där har de iofs också skoj ;)

Annars har jag varit duktig och klippt gräsmattan, vi ahr en motorgräsklippare men den är inte självgående så det blir en del motion. undra om jag kan räkna den till min dagliga motion, för svettades gjorde jag. vad tror ni? ;) Sedan planterade jag gurkplantorna och bara tog det lugnt med min vän medans maken fixade ett bit staket vi har skullat sätta upp och så satt vi och tjötade och tittade när barnen lekte. Jag kom då att tänka på hur bra vi verkigen har det. En stor fin trädgård som verkligen har allt vad ett barn kan önska sig. Här finns när det mognar äpplen, smultron, hallon, rabarber, jordgubbar och ibland vinbär och förhoppningsvis snart gurka och tomat ;) Sen har de sandlåda, rutschkana, gunga och studsmatta. Samt en massa leksaker. De är nog lite bortskämda men det är nog mest mina föräldrar som skämmer bort dem. Men det gör inget så länge de vet o att de har tur som har alla dessa saker.

Tänkte ta en tur på motionscykeln här inne ikväll också. Jag har en sån där som jag köpte på ellos md ryggstöd för mion rygg är lite kass så varför inte nyttja den till fullo när den ändå står här :)

Summering av dagen så har den varit bra. Jag är stolt att jag klarade gå igenom mataffären och handla mat utan att känna extremt sug efter att äta maten. Sedan har jag serverat glass, frukt och kex åt barnen idag samt suttit med när de åt middag. Det känns bra. Undrar om det ska bli lättare nu eller om det bara är tillfälligt. Jag känner mig nöjd med dagen och är övertygad om at tjag bränt mig i solen idag, måste komma ihåg att smörja mig själv också, inte bara barnen! ;)

Sist men inte minst så vill jag tacka för de fina kommentarerna och det värmer och känns skönt att veta att man itne är ensam :)

*kramar till er*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0