Dag 12

Idag började jag dagen med att gå upp 5 och gå en 20 minuters promenad med vovven. Hon var efter mig redan dnär jag klev ur sängen och ville ut och gå. Hon tog ocks tyckte för det igår, lol. Jag tycker fortfarande det är helt underbart med den promenaden. Den ska vi definitvt få in som vana och Flippa gör att jag håller tempot och är så duktig som inte stannar.

Sen var det jobbet och det var rätt lugnt på förmiddagen men på eftermiddagen började det ringa på som tusan. Jag jobbar som support tekniker på ett IP-telefoni bolag men svarar även i deras vanliga kundtjänst. Älskar mitt jobb men faktura perioden är inge skoj. Man blir utskälld av var och varannan kund när det enda man egentligen vill är hjälpa dem. Är det ngt jag har lärt mig av mitt jobb så är det att vara snäll och vänlig när jag ringer en kundtjänst. När klockan var 16 var det skönt att gå hem.

Sen hem och jag däckade faktiskt på sängen en halvtimme var helt slut. Maken vaknade mmig att det avr dags att äta kvällsmat. Vi hade bestämt att familjen skulle äta soppa tillsammans. De fick en broccoli-potatis soppa och jag drack en sparris som jag idag endast la i en msk linfröolja och hackade lite färsk vitlök i. Tror jag tog lite för mycket vitlök så nu känner jag abra vitlöken istället för den andra lukten från munnen, lol.

Sa till mamma idag att om hon tog sig till XV idag och köpte sig en omron skulle jag betala den så hon fick den i morsdagspresent, men hon tog sig inte dit. Skyllde på att magen kändes konstig. Synd...nu får hon ngt anant istället. Eller tycker ni jag ska ge henne en ändå? jag vet att hon vill ha en....

Ska snart cykla mina 20 minuter för att få ihop till de sista stegen. har börjat föra en träningsjournal där jag kan se vilket typ av motion jag har gjort samt hur mycket totalt det blir i steg, bra så man kan hålla koll på allt.

idag har jag ätit en hel chokladtoffee till frukost (det avr ett totalt misstag för maken stod och pratade med mig så jag tänkte mig inte för och sen var jag proppmätt :( ) sen en halv vanilj till lunch och en halv till mellanmål och till sist en hel sparris till kvällsmat. Vatten ahr jag druckit i vanlig mängd runt 3-4 liter.

Lite rädd för helgen med barn som säger de är hungriga hela tiden men det gick förra helgen så varför inte denna? :) Vi hoppas på underbart väder denna helg så man kan vara ute massor :) Vill bara säga att jag mår SÅ BRA!!! Bättre än jag mått på länge.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad duktig du är!! Inte dåligt att gå upp så tidigt, men jag förstår att det måste kännas härlig när du går där! :) Det är en tik man ska ha alltså för att få dem att gå i samma tempo. Min ena hane har faktiskt också lärt sig även om han behöver de första minuterna att kissa på varje grässtrå.

Ha en riktigt skön helg!
kram

2008-05-16 @ 23:32:47
URL: http://www.sockergrynet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0