Dag 14

Snart har det gått två veckor. Jag känner mig positiv och är snart under 80 strecket enligt min våg. Det innebär 8kg nästan på två veckor, helt otroligt. Nu börjar folk erkligen påpeka att det syns. Det är skoj och motiverande att höra det.

idag har varit en riktigt aktiv dag. Började med att jag försökte hitta någon dum bortförklaring för att inte gå min morgonpromenad, men jag tog tag i mig själv och gick. Det var lite vindigt men det gjorde bara att jag vaknade ännu mer. Sedan hem, åt, mata barnen samt packaryggsäckarna för att bege sig till karlslundsbadet. Där var vi i två timmar och badade med abrnen, de älskade det och Danielle speciellt älskade vattenrutschkanorna. Sedan hem och då dammsög jag trots att jag gjort de tigår låg det tussar. Katterna fäller som såll för tillfället. Sedan torkade maken golven. jag putsade alla fönster på nederplan och plockade upp allmänt. Tvättat en massa maskiner tvätt idag och viket tvätt och lagt in den i garderoberna.

Men av allt som jag gjort idag är jag mest stolt över vad jag gjorde direkt när vi kom hem från badet. jag lagade hamburgare och Pommes till barnen och maken på barnens begäran. Jag som varit så sugen på just hamburgare denna helg. men jag klarade det. Tog även hand om all disk så maken fick en paus från köket då jag inte hjälpt till där så mycket sedan jag började XV.

Idag har jag ätit en halv choklad till frukost sen en halv innan vi begav oss till badet. När vi kom hem blev det en halv blåbär och sedan efter ett par timmar en halva till. nyss har jag klämt i mig en grönsaks soppa. 

Är det bara jag som knappt orkar få i mig en hel påse??? jag håller på att spricka... 

Testade kardemumma ochkanel i chokladen idag...men det bara sjönk...

Kommentarer
Postat av: Mischa

Tävla om jätte snygga örhängen på min blogg! :D

2008-05-18 @ 20:52:04
URL: http://www.MIISCHAS.blogg.se
Postat av: Marcus

Hej!
Delta gärna i min tävling "Vem Vinner Eurovision" eller gå in på "Hemsidans Topplista" och rösta fram din favorit artis/band.

2008-05-18 @ 21:03:01
URL: http://musiknytt.blogg.se
Postat av: Marie

Grattis till minskningen, så härligt!! Grattis också att du stod emot hamburgarna. Du tog dig över det hindret!! :D Jo jag känner också att jag blir mätt innan en hel påse är slut... 3/4 skulle nog räcka.
Magsäcken krymper.

kram

2008-05-18 @ 23:24:57
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Jenny

Jag klarar inte få i mig en hel påse, framför allt inte en varm. Känns som de mättar mer när man får i sig varm "mat".

Grattis, det gär ju kanonbra! Och vilket röj ni har gjort! Jag har känt mig jättelat den sista veckan så jag fick sambon att dammsuga övervåningen igår kväll :-)

2008-05-19 @ 08:21:36
Postat av: Ulle

Så himla bra gjort att laga maten till familjen. Det tycker jag är en kraftansträngning som jag inte klarar av. Det har inte blivit så värst komplicerad mat i vårat
hem de två sista månaderna. Jag kan ju inte smaka av, så det har blivit enkla måltider.

8 kg är bra jobbat! Vilken räserfart!

Jag har inga problem med en hel påse. Det verkar vara så jag funkar. I dag ska jag dock dela middagspåsen i två. Halva före gymmet och halva efter. Har faktiskt funderat på att dela min middagspåse i två eftersom jag alltid är så hungrig på kvällen. Kan ju dela den på lunchen också, det är ett långt hopp mellan måltiderna.
Frukost en soppa, lunch 1/2, andra halvan strax före
tre när eleverna slutar. 1/2 vid fem tiden med familjen och den andra halvan framåt sju halv åtta. Hm, jag får fundera på det helt enkelt.
Ulle

2008-05-19 @ 15:43:54
URL: http://www.bantarulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0