Att ha hus innebär att arbetet aldrig tar slut ;)

Idag har det varit dags att fortsätta i trädgården. När jag gick ut imorse såg just detta område ut så hom nedan...






Med andra ord inte så vackert men en bit på väg. Idag när jag avr klar såg det ut som nedan..



Maken har fortsatt bila bort betongtrappan där vi ska bygga däck. Först en före bild...



Här har han givetvis redan startat men ändå...vid slutet av dagen såg det ut som nedan...



Nu ska vi bara bli av med all betong det blev...

Jag har ju sagt innan att lekplatsen äntligen är på plats så här kommer en bild på den med..



Barnen älskar den verkligen och den kommer byggas in så det blir sandlåda runt hela den, blir nog jättebra tror jag. Speciellt å ha allt samlat på ett ställe...

Här kommer ett par foto på huset i sig :)





Just det en annan sak jag gjort idag är att rensa ogräset vid staketet, resultatet blev som nedan, har dock en bit kvar att fixa...



Mycket foto idag så min bror får se haha...ett foto nedan på plattorna jag la jämns med staketet, dock inte helt klart då vissa måste skäras till..



Imorgon tänkte jag kanske fixa sista biten som behöver lukas och sen får jag se vad man kan hitta på, måste se till att få lite ordning inomhus också, sådant blir ju lite försummat när man kan vara ute.

Ja, nu är man alltså konsult, arbetslösheten blev verkligen inte lång. Jag är numera anställd av Poolia och börjar som sagt på tisdag i Lund hos ITT, Region Skåne. Ska bli skoj :) Tur de inte hade ngt emot att jag ska vara ledig en månad snart då vi ska till USA. Verkar vara härliga människor som arbetar där så jag hoppas jag kommer trivas och att allt går bra. Dagarna kommer vara långa men det ska nog gå, kan ju koppla av på tåget dit och hem.

Idag har vi varit på påskmiddag hos min bror och hans blivande fru. Det var trevligt. Vi spelade godisgolf som jag aldrig gjort förr och Eric totalt älskade det :) Sedan rullade vi ägg och satt och snackade. Var avslappnat och skönt efter en dag med hårt arbete.

Tills slut kommer två foto till. Ett på Eric och ett på Danielle :) Mina älsklingar :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0