Dag 2

Andra dagen är gjord på nya jobbet. Idag gick resorna dit och hem riktigt smidigt. Träffade Maria redan på tåget ner till Lund, riktigt trevligt att ha henne som resekompanion :)

På jobber satte vi igång direkt med att lära mig mer saker. Jag hade nästan glömt hur mycket jag älskar att lära mig nya saker. Men tack vare Jennie hittade jag den glädjen snabbt igen. Hon är verkligen motiverande och bra på att stödja en. Idag fick jag och Ninni (den andra konsulten från Poolia) våra kort så vi  kan komma in och ut ur byggnaden :) Sedan fick jag min plats och efter mycket om och men fick vi igång min dator och rätt på rättigheterna på mitt användarkonto :) Jag har verkligen kommit på en arbetsplats med bra kolleger.

När jag lämnade  Megaphone trodde jag aldrig jag skulle kunna få så bra kolleger igen som jag ahde där eller ett arbete jag tyckte så mycket om men jag ahde fel. Mina nya kolleger är precis lika trevliga och arbetet verkar än så länge väldigt intressant. Här finns det dessutom väldigt fräscha lokaler och väl utrustade arbetsplatser :) Här har alla höj och sänkbara bord, vilket jag fick ha läkarintyg för att få på Megaphone, alla här har stolar som går att ställa in på alla sätt och vis vilket vi inte hade på Megaphone. Alla har ett högt skåp med bra utrymme vid sina platser, den komforten har inte alla på Megaphone, Lunchrum som är ordentligt utrustat osv...känns verkligen fräscht. Men som sagt visst älskade jag Megaphone och en hel del av mina kolleger där men jag måste nog säga att Region Skåne verkar vara en arbetsplats som tänker mer på personalen än vad Megaphone gjorde. Gör lite ont att säga det men så är det...

Jag är iaf glad och en av de få sakerna som var bättre med Megaphone var restiden till jobb. Men med Maria som sällskap är det inte så farligt och jag ahr musik och en bok med mig. Rätt skönt att lämna jobbet kvar på jobbet, hinna varva ner lite innan man kommer hem och på vägen dit efter allt stoj med barnen på morgonen.

Idag ahr jag unnat mig lite lyx, ätit en kebabrulle och några sådana Kina puffar :) Legat och myst med barnen medans vi tittade på en relativt ny barnfilm. Sedan sett Greys Anatomy och bara tagit det lugnt. Jag ahr förtjänat det :) Idag gjorde jag mina första ärenden helt själv och fick beröm över att jag lär mig snabbt :) Jag ville gå på telefonen men min beställda telefon har inte kommit ännu, hehe. Flextid verkar oxå vara en väldigt trevlig sak, aldrig upplevt det tidigare. Mina förra arbetsplatser har varit Nitiska med tidpassning. Vi får se hur det är :)

Nu ska jag dock gå och nanna, kram till er alla vilka ni nu än e som läser :)

Tack för kommentarerna ni som lämnat dem :)

Kommentarer
Postat av: irene

Hej! kul att du har fått ett nytt jobb så snabbt och att du trivs där....Mvh Irene (mor resesällskap i thailand)

2009-04-16 @ 08:34:19
Postat av: Anonym

Mia, du är jätte duktigt =) Vi ses imorgon.

2009-04-16 @ 17:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0