Första dagen men definitivt inte sista :)

Nu är första dagen på nya jobbet gjord. Dagen började helt ok och det var smidigt att få allt iordning imorse trots två trötta barn. Kom till tåget i tid men i Helsingborg fick vi gå av för det hade varit strömavbrott på lunds station...det innebär att vi skulle ta ett annat tåg frå knutpunkten för det jag var på skulle inte stanna i lund. Det andra tåget var försenat vilket innebar att jag missade bussen jag skulle tagit. Istället tog jag en annan men hoppade av fel...tack för GPS i telefonen, haha. Kom till plats men dock tio minuter för sent, men det var ingen fara. Träffade direkt en supertrevlig tjej vid namn Jennie som jag skulle sitta hos idag. Hon var verkligen jätteduktig på att berätta för mig och svara på de frågor jag ställde. Efter en stund fick jag ta över och göra lite ärende i ärendehanterings systemet. Det kändes riktigt bra och jag känner redan nu att jag kommer trivas. Många trevliga medarbetare och roliga arbetsuppgifter.

Vägen hem promenerade jag med Maria till stationen, det var underbart väder och hon bor i Ängelholm så vi skulle med samma tåg. Även hon en trevlig tjej :)

Även om dagarna är långa så blir det värt det bara man trivs på sin arbetsplats. Orkar dock inte masa mig till träningen ikväll utan ska nu lägga mig i solariumet och koppla av lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är superduktig! Var rädd om dig för det finns bara en av dig!

2009-04-14 @ 19:53:27
Postat av: Bror

Jag tycker att du skulle tränat! Hoppas du kommer på torsdag, det gör dock inte jag. Men på tisdag syns vi nog där igen.

2009-04-15 @ 09:37:09
URL: http://atthittaetthem.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej gumman! Vad härligt att du verkar trivas på ditt nya jobb. Träningen tar du igen ngn annan dag, det är ju ganska energikrävande att vara på en ny arbetsplats. Du har ju dessutom vart riktigt ihärig i påskhelgen ser man ju i din blogg och fixat och donat hemma. Kram

2009-04-15 @ 10:24:21
URL: http://mizzenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0