Handyman ;)

Det känner jag mig lite som idag, hehe.

E just nu astrött...idag har varit en lång dag. Direkt ur sängen och började med karmarna eller listerna eller vad det nu heter runt dörrarna till barnens rum. Fast innan dess blandade jag ihop tapetklistret som skulle dra i en timme. Spikade och sågade lister medans det drog sig och tjocknade. Sedan började jag tapetsera lilla toaletten. När det var klart gick jag på listerna igen. Maken satte upp gipsskivan sidan om Erics dörr och sedan började han läga klinkers. Jag var sedan tvungen att åka iväg en stund för att fixa till håret så det blev rätt. Nu är jag nöjd :)

Mamma och Pappa hade hämtat barnen innan på dagen så de tog dem till sista simskolelektionen för terminen. Danielle var glad för mormor hade vattentäta plåster. Danielle blev nämligen idag biten av en av hennes kompisars hamster. Nu vill hon INTE ha en hamster längre utan Billy duger fint och ska få flytta upp i hennes rum så småningom. Antar man ska se det som lite tur i oturen.

När jag ahde varit hos frisören åkte jag till mamma och pappa och åt där innan jag och barnen åkte hem till David som höll på med klinkersen. Han hade lite otur med skärningen av dem...

Sedan fortsatte jag med mina lister och målade gipset, tre lager färg är där nu och det börjar arta sig. bara tre bitar list kvar att sätta sedan är dörrarna klara så när som på handtag...det måste dessvärre vänta dock för kassan tillåter inte det denna månaden. :(

Sen städade jag upp en del där uppe och plockade upp i resten av huset. Nu har jag äntligen satt mig ner för första gången idag och klockan är nu 11 på kvällen....det är dags att lägga sig ner och däcka....

Jobba imorgon :) Fast Eric fick feber nu ikväll....David ska vara hemma med honom imorgon så jag hoppas han itne har feber imorgon för då måste jag ta tisdag :( Vill ju jobba.....men mina barn går före :)

Hoppas några har hunnit njuta av solen i helgen, själv har helgen spenderats till största del inomhus...fast tror jag måste ut imorgon efter jobb och klippa gräset så jag hoppas vädret tillåter det, annars blir det väl till att måla lister eller ngt...hehe...

natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0