Jobb Jobb Jobb

Nu är iaf Megaphone ett avslutat kapitel sedan ett tag tillbaka. Det hela slutade med att jag har full lön fram till mitten av juni men är arbetsbefriad samt att jag blev uppsagd pga arbetsbrist. Fick fortfarande ingen rimlig anledning till varför de ville bli av med mig men har fått toppenbetyg av dem. Jaja, det är bara till att blicka vidare och ALDRIG någonsin mer ge mig in i att arbeta inom Resurs företagen. Det är rena slavdriveriet inom de företagen tycker jag.
Nu får jag iaf en betald resa så att säga då jag får full lön trots vi är i USA under nästan en månad.

Ännu bättre är att jag på tisdag börjar mitt nya jobb som det ser ut. Som supporttekniker hos itt, region skåne. Verkar vara ett riktigt härligt gäng att arbeta med och resitden på morgonen till lund blir en skön avslappnande tid där jag kan läsa på tåget. Blir billigare med tåg än att ligga och bila hela tiden. Det var heller inga problem att jag behövde vara ledig när vi åker till USA, underbart!! Kommer börja som inhyrd konsult från Poolia men förhoppningsvis blir jag anställd av dem sedan, tjänsten är ju en tillsvidaretjänst. Men lönen blir bättre om jag blir anställd direkt hos dem.
men samtidigt var jag på en anställningsintervju i fredags på ett företag i Malmö och den tjänsten lockar som tusan, ringde dem idag och sa att jag börjar ett nytt jobb på tisdag men gärna ville arbeta hos dem så om de kunde försöka ge besked lite tidigare än efter påsk som de sagt. De ska försöka ge mig ett besked på onsdag.

Annars händer det mest massor av saker i trädgården för tillfället, man får passa på när vädret är så fint. Vår lilla uteplats är riven och byggplanerna för vårt däck ska börja ta form på riktigt. Sista biten av det området som skulle sås gräs på är fixat. lekplatsen är på plats och likaså klätterväggen. Sanden från sandlådan är flyttad till lekplatsen och sandlådan är borta. äppelträdet har beskurits rejält och jag har dragit upp en massa buskar jag ville bli av med. Stenlagt runt några stubbar vi har för att hålla gräset borta och lagt ut plattor längs staketet där vi inte har det för att det ska bli lättare att klippa gräset. Plattorna är dock inte riktigt på plats men iaf uppradade längs staketet. Nu ska däcket byggas först och främst och jag ska fixa lite i typ den enda rabatt jag har och försöka få bort gräset på utsidan av staketet. Sedan ska vi sätta upp brädor för att rama in den nya sandlådan borta vid lekplatsen. Barnen älskar verkligen lekplatsen :)

Så det händer en massa när man är arbetssökande, lol. Men det är jag ju inte längre så nu lär det väl trappas av, hehe. men däcket ska misnann byggas ÄNDÅ. Samt att jag köpt inredning till lilla badrummet där uppe så det ska jag ta itu med någon gång oxå :)

Livet känns bättre än det har kännts på LÄNGE LÄNGE....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0