Det är dags för fredagsmyyyyyys ;)

Idag är det fredag :) Nu väntar en härlig helg med jobb på hemmafronten istället, för det är väl så alla har det egentligen, åtminstonde alla med familj och hus. Men det är ett val vi har tagit och som jag aldrig kommer ångra. Att jobba hemma med huset är roligt, att se resultaten när de är klara och hur stolt man är över sitt hem.

Ofta tror jag att man tar för givet allt man har. Man kanske tänker men åhh så mycket pengar och bla bla bla vad jag kunde ha gjort osv. Men jag är tacksam för allt jag har för jag ahr verkligen MASSOR.

Jag har en make som jag älskar och är tacksam att han har valt att spendera resten av sitt liv med mig. Han älskar förhoppningsvis mig tillbaka, haha. Jag ahr två underbara barn som kan vara riktiga monster ibland men även då älskar jag dem högre än något i hela världen, runt alla planeter och tillbaka som Eric säger :) De hjälper till hemma, börjar ta ansvar och är så bedårande underbara när de kryper upp i ens famn och berättar att de älskar en på eget bevåg :)
Jag har ett hus, en stor härlig villa (stor för mig iaf) som är gott och väl vad vi behöver. Barnen har varsitt eget rum, vi har ett sovrum, ett gästrum, en matsal, ett vardagsrum, ett badrum, en toalett och ett kök. Även källare under hela huset och med på köpet fick vi en härligt stor tomt med både gräsmatta och småsten. På tomten fanns en halv lada (andra halvan e grannen, så det är inte så att det bara står en halv lada mitt på tomten, hehe) i den samlar vi på ytterliggare saker som egentligen man borde kalla som lyx. Så som en massa trädgårdsredskap, saker från nrä barnen var små osv. På tomten kan man också hitta en stor lekställning till barnen med klättervägg och rutschkana. På en av gräsbitarna står deras gungställning. På andra sidan tomten där vi har vårt härliga äppelträd, hallon, smultron och jordgubbar finns en till gräsplätt. På den finns barnens studsmatta och en bit bort finns vår pool. Det står även två säng solstolar som väntar på oss när vi känner för att relaxa i solens sken. Vår rymliga uppfart pryds av en stor Ford Explorer som mannen i familjen kör (nej inte jag även om jag e den som bär byxorna i vår familj, så d så David, lol ;)) och sidan om den står min fina bucklade Volvo V70 som är i totalt körbart skcik och mer därtill, det är min drömbil. Ja tro det eller ej, min drömbil sedan många år tillbaka har varit en V70 och nu har jag en som jag troget kör varje dag till och från mitt arbete som jag är tacksam att jag har. Där har jag en massa fina kolleger att umgås med och som gör det ännu roligare att gå dit varje dag. Men bäst är det att komma hem till mitt underbara hem där jag alltid möts av en vacker schäfer vid namn Flippa samt fyra Norska skogkatter. I köket står Billy i sin bur så han ahr lite svårt för att möta mig vid dörren, men han hoppar fram till burdörren när han ser mig ;) fast d e kanske mest för att han e hungrig...humma...hehe men iaf så tror jag att det är för han älskar oss och är tacksam för att vi tar hand om honom. För våra djur har det verkligen bra och är bortskämda med en massa kärlek. När jag kommer in i vårt vardagsrum ser man våra datorer...vi har på tok för många datorer i huset, bara laptops finns det totalt 6st. Platttvn hänger på väggen och vårt playstation står i tv bänken. Saker som egentligen är onödiga men som vi har kämpat för att kunna ha.

Allt jag har räknat upp är mestadels materiella saker...egentligen är allt jag begär utav livet att vi har varandra och ser till att vi visar för varandra att vi uppskattar att ha varandra i våra liv. Däför känner jag mig lyckligt lottad som har allt det jag har som många kanske aldrig kommer få. Jag vet att jag är uppskattad av min familj och att jag uppskattar dem, jag vet att jag kommer alltid vilja vara vid min makes sida och ingen annans. Bara DET får mig att vara tacksam, det andra jag räknat upp är bara grädden på moset. Saker vi i värsta fall skulle kunna klara oss utan. Därför tycker jag att ni som läser detta ska visa era nära och kära vad de betyder för er. För jag tror att ibland glömmer vi göra det och glömemr hur lyckligt lottade vi egentligen är.

Iaf..med allt det skrivet så kan vi berätta om min dag. Jobbet har gått sakta idag. På vägen hem ska jag inom och handla innan jag lämnar lund (finns inte nån bra affär när jag kör av motorvägen hemmavid). När jag kommer hem ska jag städa klart det jag itne gjorde igår och sorta tvätten så jag kan börja tvätta på lördag morgon. Sen hoppas jag på att få spendera tid med min make ikväll, se på en film eller något trevligt. Vi får väl se :)

kram på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0