Första dagen på resten av mitt liv...

Idag är det första dagen på resten av mitt liv, igen. Nu gäller drastiska förändringar. Soppor ska intas tills jag är nöjd. Idag ligger vågen på 71kg men det spelar inte sås tor roll på vad den ligger på utan jag vill KÄNNA att jag mår bra med mig själv. Inte bara kroppsligt utan i alla aspekter. Mitt liv med min make är jag lycklig över, dock kan vi gott visa varandra lite oftare hur vi känner för varandra, de små sakerna i livet. Att David skrev i betongen han gjöt till plintarna att han älskade mig är en sådan sak. Gulligt och tack Love. Barnen har redan börjat få ta mer ansvar här hemma och få mer regler gällande tv tittande och städning, det är bara att jobba vidare på det. 
Det måste hållas ordning och reda här hemma annars mår jag inte bra. Det måste vi jpbba på men har funkat bra på sistone. 
Sen handlar det om min mentala hälsa och att den aldrig kommer bli bra är ngt jag får leva med, hehe skämt åsido. Jag måste lära mig själv att tycka om mig för den jag är. Det är vad jag kräver från mina nära och kära så då måste jag väl själv leva upp till det? Men insikt är första steget till förbättring. Sen att jag har lite för mycket hull på mig kommer försvinna så det måste få ta den tiden det tar, kan ju inte bara trolla bort det. 
Jag vet att jag klarar detta, har jag ju gort förr så klart jag klarar det igen. Påstår inte att jag gått upp allt igen men jag gick ju aldrig ner allt jag ville heller. 
Idag började dagen inte så bra, har sovit(?) kasst. Känns som om jag inte sovit alls. Haft skitskumma drömmar och vaknat konstant. Mitt huvud var helt enkelt inte med mig idag när jag vaknade så jag kunde inte jobba...typiskt nog verkade det som att det faktiskt fanns saker att göra idag...men imorgon ska jag jobba då jag känner mig bättre nu. 
Annars har jag helt enkelt försökt vila idag för att bli människa igen. Danielle är hos Moa och leker och skulle kanske sova över där idag. Får väl se. Jag är glad att hon har kompisar :)

Nu ska jag dock fortsätta vila lite. 

Kram...

Kommentarer
Postat av: Lina

Javisst, gör du så! Bara kul med läsare :) Skoj att du skrev dessutom, alltid undrat vilka som läser min blogg :)

2009-08-04 @ 15:14:57
URL: http://Http://schess.blogg.se
Postat av: Malin

Nu måste jag ju lämna en kommentar när jag hamnade här! Jag minns inte hur jag hamnade här, surfade runder på lite bloggar och kom till din. Några inlägg ner insåg jag att det är ju Mia (när jag såg ett foto på dig) som hade sina barn på samma dagis som vi tidigare. Hoppas allt är bra med dig, David och barnen? /Malin (mamma till Tindra och numera även Timón).

2009-08-04 @ 22:59:47
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0