Fredag och grillning :)

Idag har dagen gått rätt snabbt på förmiddagen sen saktade det ner på eftermiddagen då det återigen inte fanns något att göra....jag har verkligen svårt för att vara på ett arbete och få betalt men inte arbeta hela tiden. 
Vet inte varför men har kännt det som att jag gör något fel på jobb. Trots att jag tydligen tog flest samtal av alla förra veckan kändes det som att min chef där inte var nöjd...att jag la mycket vidare? Jag tycker intejag lägger mer vidare än andra. Jag vet verkligen inte och känner mig väldigt förvirrad och lite ledsen över det hela. Samtidigt känns det som om de kolleger jag har närmast mig har varit avståndstagande mot mig...hoppas jag har fel och att det bara är en fas, men jag känner mig osäker. Jag försökte prata med min chef där idag men han viftade bara bort mig...jag förstår att han har mycket att göra men jag mår dåligt och behövde verkligen veta...nu har jag inga svar och det är nästan värre...
Pratade idag med Poolia om att det ibland känns som om jag inte får använda min fulla kapacitet på mitt uppdrag så vi håller ögonen öppna på vad som dyker upp. Jag är väldigt tacksam över Poolia och de jag har kontakt med där. Bästa arbetsgivaren jag någonsin haft. Missförstå mig nu inte. Jag älskar mitt uppdrag, arbetsuppgifter och allt men jag vet att jag kan mer. Då Poolia kom på besök idag hade Annika med sig en suveränt god kaka som uppskattades av alla och alla älskar när Poolia kommer på besök för de har alltid fika med sig, hehe. 
Som det verkar kommer David nu att få träffa en tjej på Poolia som jag träffade innan jag fick jobb. Hoppas de kan hitta ett jobb till David med :) Även en annan god vän har lagt fram Davids CV till sin chef då han gärna sett David arbetandes där. 

När jag körde hem körde jag inom mamma och pappa och hämtade kaninmat som mamma hade köpt. Emira var redan här när jag kom hem och barnen var givetvis totalt uppspelta över övernattning och allt. Satte igång med allt inför grillning. Här e lite foto från grillningen:









Som ni ser så är Emira en riktig linslus som Danielle, hehe. På fotona ser ni även klassiska amerikanska smores, men iofs med det material som sverige erbjuder, kex, choklad och grillade marshmallows. David älskar dem men varken jag eller barnen är så där över förtjust i dem ;) Lite fööör söta för min smak. När vi hade grillat klart gick vi in och tjejerna ser nu på film i barnens tv rum där uppe där de även bäddat iordning bäddsoffan så de kan sova där inne. Eric sitter här nere och gosar med oss och tittar på film då han inte kunde hålla sams med tjejerna. Förutom ikväll tycker jag annars att Danielle är snällare mot sin lillebror när hon leker med Emira för Emira har inget emot att låta Eric vara med ibland också. Verkar vara en toppenkompis verkligen :) 
Imorgon ska min kära bror komma hit och hjälpa oss med uterummet. Tyvärr sätter kassan stopp för tillfället när det kommer till att köpa in mer material till uterummet, men vi har ju 5 år på att bygga klart så det ordnar sig nog. Imorgon är det även premiär för simskolan för terminen och barnen längtar :)
Sist men inte minst kommer en film på vår älskade son Eric, han e bara för härlig :)





Det var allt för idag, kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Traveldad/inteutanminpappa

Vännen - ibland är jobb så - att man får stå ut med de uppgifter man har till hands det är oftast med vilken arbetsglädje man utför de uppgifterna som man bedöms.



Att andra inte tar samtal - eller dömer dig - får stå för dem - tänk på att du tar ansvar för dig och dina uppgifter.

Att vara konsult idag ÄR hårt - man har hårdare krav och förväntas att PRESTERA mer..



Ifrågasätt din chef hur han tycker att du utför dina uppgifter - och vad han tycker du kan göra bättre - kom med förslag till han på förbättringar utan att "klanka" ner på uppdraget.



Sådant hade JAG uppskattat som chef för mina konsulter...



KRAM ..;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0