Helg

Så är helgen nästan slut. Det går snabbt. Men det gör ingewt för imorgon är det jobb och jag ska lära mig mer nya saker, skoj :)
I fredags mös vi med Eric men vi var alla rätt trötta. I lördags skulle en kompis ha kommit och hjälpt till med uterummet men det blev så kort stund i så fall så vi beslöt oss för att ta det en annan gång. Så David följde med mig och barnen till deras simskola. Danielle fick ett märke, silverpingvinen. Hon är verkligen duktig :) Efter simskolan åkte vi till skopunkten för att byta ett par av Danielles nya skor då hon tyckte de var för jobbiga att få på sig. Sagt och gjort sen hem till mamma och pappa. Väl där så tycker Danielle at skorna är för stora och det blir kalabalik. Jag packar in mig i bilen igen med Danielle och åker ytterliggare en gång till skopunkten å får byte skorna till en storlek mindre. Sen tillbaka till mamma och pappa där det vankades kräftskiva.
Fem kom även Daniel och Ulrica. Massor av mat senare kändes det som om jag skulle spricka. Brödet mamma bakat var verkligen supergott. Det är någon brödmix från Lidl med solrosfrön, supergott och en mix räcker till tre bröd. Sådana mixer ska jag inhandla nästa gång jag är på Lidl. Lite efter 9 på kvällen åkte vi hem. David och barnen hade redan då däckat på mamma och pappas soffa, haha. Väl hemma satte vi oss bara en stund framför tvn sen gick vi och la oss.
Idag har det blivit saker gjorda. Började med att ha en skolstund med Danielle och Eric då vi gjorde några av uppgifterna i läroböckerna jag köpt åt dem, det var skoj :) Sen har jag har tvättat, klippt gräset, klippt ner buskar inför hösten (finns mer att klippa ner men komposttunnan e full igen så måste vänta tills den töms). Sen har jag målat en massa trappsteg. David har hängt upp balkskor eller vad det heter och snickrat ihop trappan. Jag har lagt plattor som är under trappan.
När klockan var halv fem beslöt jag mig för att jag skulle göra mig iordning för att åka och träna. Precis när jag ska bege mig väg tänker jag att jag måste dubbelkolla träningstiden på nätet. Tur var väl det för jag var en timme tidig. då slutade det med att jag inte åkte och tränade alls...illa men men. Jag har varit så aktiv ute idag att jag e helt slut.
Så här ser den fina trappan till det blivande uterummet ut, vad tycks? Man kan oxå se att lite fler balkar upptill har tillkommit sen senaste fotona.
Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det sprallar på hemma hos er ser jag.. Kul!Kram

2009-08-30 @ 19:00:32
URL: http://familjeliv6.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0