Måndag igen

Dagen började inte så bra, först glömde jag mobilen hemma så jag fick köra tillbaka och hämta den. Sen när jag väl kom till jobb satt jag själv första halvtimmen då vi hade glömt de som hade semester skulle jobbat samtidigt som mig. Det blev stressigt men det gick. Dagen blev dock bättre desto mer tiden gick. Tiden gick snabbt idag för en gångs skull då det faktiskt fanns att göra ända tills de sista 40 minuterna, tog 66 samtal idag. Det är inte illa. 

Tog en annan väg hem idag för att undvika vägbygget, men tror inte det sparade mig så mycket tid, ska ta vägarbetes vägen imorgon och ta tiden på det. Hehe. 
Väl hemma satte jag mig ner och andades ut. David fixade gröt till barnen och sen drack jag min soppa. Efter att ha tagit det lite lugnt började jag plocka här hemma. Vi kom på att vi ska måla takbjälkarna innan vi sätter upp dem i helgen. Så kvällen imorgon kommer gå åt till at måla om vädret tillåter. Därav fick jag ta tag i städningen idag istället. Bytte även lakan i alla sängarna. Dammade och torkade av i kök och badrum, nu dammsuger David. Så det är skönt när allt är klart så pass tidigt att vi fortfarande har kväll kvar. 
Har precis skurit upp lite clementiner till att ha i vattnet för kvällen, hoppas det blir gott :) 

Fick beskedet idag från Sveland att jag får skulden för olyckan. Man måste väja vid filbyte säger dem. Men är en påfartsramp verkligen ett filbyte eller har de missuppfattat det hela? jaja, tänkte ringa dem imorgon och höra. Men 3000:- i självrisk för att fixa bilen blir det. Ska lämna in den till Rockensons och se vad de ska ha för att fixa skadan. Behöver serva bilen för året ändå också, lampan tändes idag. 

Men nu ska jag ta kväll. Kram på er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0