Så var helgen över

Nu är helgen över och äntligen sätter jag mig ner för att slappna av lite.ett måste på söndagskvällar när man har jobbat sitt andra jobb hela helgen. För visst är det så när man har hus och familj. Man är nästan aldrig ledig utan det finns alltid saker att göra hemma. 

Igår kom min bror och hjälpta David med uterummet lite, så nu är där en del av taket gjort :) Tack Daniel. Jag var iväg med barnen på simskole starten. Visade sig att min kusins barn  också går på lördagar klockan 13 denna säsong och Anton går till och med i samma grupp som Danielle. Emma går i gruppen som använder andra halvan av poolen som eric är i. 
Simskolan gick bra och barnen hade skoj. Eric gillade inte att byta om och duscha i tjejernas omklädningsrum, så har den fasen satt igång. Efter simskolan åkte jag och lämnade barnen hos mamma och pappa då de skulle sova där. Sen hem och fortsatte här hemma. Rätt sent satte vi oss ner och David pillade med sin nya telefon. Han gav upp Iphonen då han gillar open source och iphone är långt ifrån det. Så han tog min bruna hero och så köpte vi en vit som jag kan ha. Han kan inte ha en vit telefon i stt jobb.  Sen somnade vi båda på soffan och vaknade där 4 inatt och förflyttade oss in till sängen. 

Idag var det skönt med sovmorgon sov nog faktiskt till 10, helt otroligt. Men direkt av sängen och igång var det.  Så jag har klippt gräset, målat stommen på trappan till uterummet, städat upp på innergården, hämtat barnen, tvättat klart, vikt ihop och lagt undan poolen, tvättat presenningar, lagat kvällsmat och säkert något mer. Men det har varit full rulle fram tills nu när jag äntligen satte mig ner. Egentligen behöver jag vika tvätten ikväll men kanske skippar det tills imorgonkväll, e rätt slut nu. 

Just d, tvättade bilarna igår också. Min bakre vindutetorkare gick sönder/var sönder. Vet inte vilket. Måste ringa volvo och kolla vad delen kostar...

Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Julia Abrahamsson

Hej hej Mia

Jag heter Julia och hittade till din blogg idag. Tack för en trevlig blogg och mycket annat som jag inte orkar skriva just nu : )

Jo jag hittade till dig för att min kompis sa här om dagen att hennes nya liv skulle börja idag : ) varför undrade ju jag och hon sa för att hon ska börja med Xtravaganza. Så jag googlade så klart och kom till dig. Hör gärna av dig. Jag har ingen blogg men en massa bilder. Jag skickade med länken. Mailet tror jag finns med i detta inlägg hoppas det. Du behöver inte publicera det här sen om du inte vill jag ville mest få kontakt med dig. Du får gärna maila mig.

2009-08-24 @ 16:26:23
URL: http://abrahamsson.myphotoalbum.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0