Härligt med helg!

Dagen började rätt lugnt. Dottern hade kommit ner och sovit hos oss inatt, men helt otroligt sov hon längst av oss alla idag. Innebär doc k inte så mycket då hon vaknade strax innan 8, men det är länge för att vara våra barn, hehe. vet inte varför men har haft så ont i ryggen sedan igår, kan vara städningen, även knät har gjort sig påminnt idag. Efter havregryngröts frukosten gjorde jag mig iordning och for iväg till City Gross för att handla. maken sa åt mig innan jag åkte att han ville jag skulle titta på Esprit efter en tröja till som var tajt (trodde jag han sa iaf) när jag ändå skulle byta min tights som var för stora.

Jag kikade på Esprit och till min lycka hade de hemma ett par tygbyxor jag ville köpt när jag var på väla men de fanns inte i min storlek så jag sog till nu istället, sedan totalt förälskade jag mig i en kjol och till sist hittade jag en svart och lila tröja som är genomskinlig, men det syns inte så mycket när man har den på sig. Sedan bar det iväg hemåt snabbt som attans för jag visste att min bror skulle låna min bil idag för han behövde bil med drag på.
 
När jag kom hem bar jag in maten jag köpt och precis då dyker brodern upp så det var timing. jag packade upp kassarna med mat och maken var där uppe och såg till att barnen städade sina rum. När han kom ner visade jag honom kläderna...tydligen hade han inte sagt tröja utan kjol (engelska shirt/skirt kan låta rätt lika varandra) så då visste jaga tt kjolen jag köpt var säker, haha. Jag visade byxorna och tröjan och han gillade även dessa val och sa jag kunde behålla allt. Min make är så snäll mot mig :) Jag däremot sa att jag lär int ebehöva några nya kläder på väldigt länge. Sedan provade jag tightsen jag bytt till XS och de passade tack och lov, lite stora på baksidan av knät men annars perfekt.

Sen var det dags att göra iordning Danielle till kalaset hon skulle till. Medans maken lämnade henne hängde jag tvätten från maskinen sen påbörjade jag vår lunch. Det blev hamburgare men jag hade köpt fullkorns hamburgerbröd som faktiskt var helt ok. Men direkt efter en hamburgare var jag proppmätt, till hade vi rårivna morötter. Var riktigt gott.
Sedan masserade maken min rygg för jag hade olidligt ont och nu känns det mycket bättre, tack love.

Han fick aldrig gjort moppningen igår men han var iaf duktig och ordnade den imorse så huset är så rent och fint och jag mår BRA!!! Fast psykologen säger att jag har kontrollbehov bara för jag gillar det rent och fint omkring mig...jag tvivlar..kanske...eller inte...haha men iaf mindre nu än förr.

Nu tar jag det lite lugnt medans jag väntar på att nästa maskin tvätt ska bli klar sen är det dags att vika tvätt.  Klockan 16 ska dottern hämtas igen och någon gång under eftermiddagen hoppas jag att jag får tillbaka min bil en del, lol. Men det är klart jag får, litar på min älskade broder.

Ikväll kommer Linda och Håkan, YAY!!!!!!!!! Ska bli sååååååå najs att träffa dem igen. Få människor känner man sig så bekväm med som vi känner oss med dem. Praade med mamma hon berättade att helt plötsligt var pappa bra så de kunde ta barnen ikväll. Jag tyckte inte det var så passande för nu hade vi redan förberett barnen att de ska vara hemma. Så nästa lördag skulle de ta dem iställter så kanske jag och David kan gå ut och äta och sen på bio eller ngt sådant. Hade varit najs att kunna ha sovmorgon men tvivlar på att jag denna gång skulle kunna sova länge heller, blir lixom aldrig så. Den inbyggda väckarklockan ringer lixom ändå.

Maten för ikväll består av en rostbiffsstek, potatis skivade som man gör i ugnen, råsallad och feta ost. Dessa potatis som man gör i ugnen är så grymt enkla att göra och brukar alltid uppskattas :) Jag ska däremot inte äta så mycket då potatis inte diekt har ett lågt GI värde innan de varit avkylda och sedan uppvärmda igen.

Jag gick upp ett halvt kilo efter dagen igår men räknar med att gå upp lite i början men för övrigt är idag en riktigt bra dag och jag känner mig avslappnad :)

Glöm inte adda mig på msn om ni vill tjabba lite eller så :) [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0