Helg

Det var ett tag sedan jag skrev. Har haft några dagar som varit lite mer neråt men ändå inte så farligt. Veckan rullade på med jobb, gick tidigare i torsdags och fredags för det fanns ignet att göra och jag klarar helt enkelt inte av att sitta och kosta pengar typ...dumt jag vet men sådan är jag. Det värsta som finns är att vara på jobb när det inte finns ngt att göra.

I fredags var vi nere på festivalen och åt älgkebab, det är ett måste. Den var lika god som vanligt trots att mamma beställde med lingon på till mig ;) Sedan knallade vi så barnen fick åka karusell och Danielle fick rida. Det vanliga på festivalen typ. Men jag tycker nog att festivalen bara blir sämre och sämre eller så är man helt enkelt bara invand med hur det är varit där ett par ggr klart...men barnen hade skoj och det gör att vi har skoj. De gjorde airbrush tattoos istället för ansiktsmålning i år och det blev tufft. Måste komma ihåg att ta foto på det. Sedan bar det iväg hemåt och ungarna somnade på bussen hem till mamma och pappa där vi hade satt vår bil.
I lördags var jag och fixade mina naglar hos söta Louise :) Det är lika skoj att gå dit och snacka skit som det är att gå därifrån med snygga naglar. Denna gången blev det fransk manikyr med typ svart marmorering som flames typ. Passar till begravningen på tisdag. Ska lägga upp foto sen och visa. När jag kom hem satte jag igång och städa, gjorde en riktigt grundlig städning så det tog hela dagen typ. Passade på att flytta om lite i vårt sovrum oxå :)
Sedan på kvällen bar det av till staden med Åsa, vi hade det trevligt och satt mest och snackade. Vi har alltid trevligt när vi går ut. Jag var dock helt nykter och körde. Så det blev vatten för min del, men vem säger att man måste dricka alkohol för att ha skoj? precis :)

Idag har jag fått hjälp av David att hänga upp resterande foto på väggen, tidigare i veckan hängde jag upp alla barnens skolfoto som jag äntligen köpt ramar till. Då det var rea på jysk på ramar passade jag på att köpa en massa för att rama in familjefoton också. Dessa sattes upp idag. Foto kommer här:



Har velat göra det länge och blev riktigt nöjd med resultatet, men saknar foto på min brors sambo, så Daniel fixa det är du supersnäll. Gärna något på er båda och gärna inramat, lol.

Nedan kommer resultatet från skolfotona, först uppifrån och sedan nerifrån :





Nu ska jag gå ner och sätta igång en maskintvätt och se om jag kan hitta kabeln så jag kan dra in den till viasatboxen i vardagsrummet, se på en kanal och spela in på en kanal ftw...även om de tkanks einte finns så mycket så ska det fungera om funktionen finns, lol. Sedan måste jag upp och fixa till Danielles garderob, ska nog passa på att sortera ut lite för små kläder nu när de har vuxit som gräs...så då slutar det väl med att jag gör detsamma i Erics..lol

Sedan ska jag ta det lugnt och skönt hade jag tänkt, får väl se hur det går. För närvarande är barnen på var sitt rum med dörrarna stängda för att inte bli störda av varandra, de får komma ut igen när de har städat...grymt? Ja kanske men de måste lära sig att stökar man till får man städa upp...sådant e livet.

Kramar till er alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0