Pendling...

Idag har vi beslutat att jag ska sluta pendla med tåg och buss till jobbet. Jag förlorar så mycket tid på det. Tiden med min familj kan jag inte sätta ett pris på. Det kommer kosta oss ca 1000:- mer i månaden men det är det värt. Jag kommer kunna lämna barnen lite senare på morgonen och jag komemr kunna komma hem senast vid kvart över fem istället för halv sju.  Så det känns bra.
Annars har det varit ännu en bra dag. Jobbet var trevligt som vanligt men dött dessvärre. Jag klarar inte att sitta och bara kosta pengar utan att jobba, tiden masar sig fram då. Men jag kan inte förstå att vissa kan sätta sig och spela spel när det inte finns annat att göra...men men...
Efter jobbet idag åkte jag inom banken så jag kunde ta ut pengar i växel så jag har till parkeringen på jobb. Det kostar 15:- om dagen, e ju knappt ngt jämfört med vad det vanligtvis kostar. Efter det åkte jag hem. Planen var att gå en lång promenad med vovven och dottern men regnet öste ner så det blev inget av med det. Men jag gick iaf en morgonpromenad på 20 minuter när jag vaknat imorse så alltid ngt. Hehe, ganska komiskt dock var att jag imorse kom till stationen tryckte biljett och allt och insåg att jag glömt min lunch, så jag fick köra idag så jag kunde hämta den. Förresten någon som behöver ett sommarkort till tåget eller bussen? :)

På en annan notis så är jag fortfarande supernöjd med ögonen efter operationen. Jag köpte ett par nya solbrillor i usa som såg ut som nedan:



Det är ett par Oakley Antix Limited Edition, men jag kände efter ett tag att dessa är för breda för mig, de kasar typ av...så någon som är intresserad av ett par brillor som typ ingen i sverige har? ;)

David var hos optikern i lördags och fick beställt nya glasögon, det var på tiden.

Däremot iaf tillbaka till solbrillor. Jag har äntligen hittat ett par som jag älskar!! Så jag köpte dessa istället som är ett par OAKLEY RYAN SHECKLER SIGNATURE SERIES SIDEWAYS. Ser ut som nedan, supersköna :)


Åsa var här ikväll och vi slappade. Åsa, sorry att jag somnade till filmen men d e typ d ja gör bäst ;) Det var iaf skoj att träffas och umgås lite. Jag vet att hon har det jobbigt just nu men hon kommer klara det och en dag kommer hon veta att hon gjorde det enda rätta.

Tja...d va väl allt för idag... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0