Shopping och hårfärgning :)

Idag var det jobb som vanligt, dagen gick i ganska bra tempo och det var kanske liiite lite att göra men det fanns ändå ett konstant arbetsflöde med bara lite dötid :)

Jag flexade ut klockan tre och åkte till Nova i Lund. Har aldrig varit där innan me måste säga att jag blev imponerad. Där fanns bara de essentiella butikerna och sedan ett mattorg, lite usa feeling över det hela faktiskt. Jag gillade det som tusan så det lär bli fler besök där när det behövs ngt. Jag upptäckte butiken Change där de säljer väldigt sköna och fina underkläder, det bästa med allt var att de hade 50% rea. Jag inhandlade 3 bh:ar och jag brukar annars ha svårt att hitta underkläder då jag använder 70-75 DD. Men här har de bra storlekar till bra priser och de känns lika stabila som victorias secret, nu slipper jag beställa därifrån :)
Sedan blev det även ett besök i Esprit butiken och en väskaffär. Hittade äntligen en ny handväska inne på Esprit på 50% rea den med, toppen. Passade på att köpa lite nya top:ar också när jag var där och de hade rea. 
Sedan bar det av hemåt, då var första stoppet Coop där jag handlade vad vi behövde och en hårfärg till mig. Sedan över på Toysrus där jag handlade födelsedagspresenten till det kalas som barnen ska på i helgen. När jag kom hem så säger Eric: "Mamma, man får prova saker eller hur?" syftandes på att det är ok att prova saker innan man ger bort dem. Eric älskar transformers för närvarande och presenten är en transformers hjälm som ser ut som optimus primes huvud och den förvandlar tydligen rösten, hehe. Han e söt han. Jag sa nä, men om du vill ha en sådan kan du önska dig en. Det tyckte han inte var lika skoj ;)

Sedan in och komma hem så att säga. Färgade håret och avslutar med ett foto på hur det blev. Själv blev jag riktigt nöjd. Färgade det mörkbrunt. 
Åkte hem till mamma och pappa och hämtade smörgåstårta som var kvar från igår. Ibland vl jag bara finnas där så mycket mer än jag kan. Hade jag kunnat ta den sorg och smärta de känner på mina axlar hade jag gjort det utan att blinka, om det så hade sänkt mig själv hade jag inte tvekat en sekund. Mina föräldrar är värda så mycket för mig och jag vill verkligen göra allt jag kan för dem. Det gör ont att se dem ledsna men jag försöker trösta på alla sätt jag kan. Vi måste komma ihåg att vi har varandra och uppskatta det inna det är för sent. Idag fick vi veta att dödsorsaken till att farfar gick bort var en massiv hjärtinfarkt. Jag kan tänka mig att det oroar pappa som redan har haft en infarkt. Men vi kan inte ta ut framtiden i förskott, vi måste leva här och nu. Älska varandra och finnas där för våra nära och kära när de behöver oss och även när de inte behöver oss. Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Tror man glömmer det lite för ofta.

På en annan not så är Danielle äntligen klar med sitt rum så idag fick hon leka med Ida och se lite tv, Eric å andra sidan är inte klar men på väg...han blev sur när Danielle fick se på tv men inte han. Oh well...kanske han lär sig ngt av det. 

Nu avslutar jag med ett foto på den nya hårfärgen, vad tycks? :)


Kommentarer
Postat av: Lory

Det blev ju snyggt på dig!

Bodde inte du i Malmö innan? Jag är Lory (Alex kompis, vi har träffats i Gbg).

2009-08-03 @ 10:24:49
URL: http://lorylay.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0