Söndagskväll

Nu är det kväll och barnen har gått och lagt sig. Jag och David har beslutat att barnen behöver ta lite mer ansvar. Idag dukade jag fram mellanmål åt dem men de fick själv plocka bort det samt torka av bordet och det gick jättebra. Stolt mamma är jag :D
De klarar redan själv att fixa mackorna å allt under måltiden. Det bör dock nämnas att direkt efter mellanmålet fick de gå tillbaka till sina rum och fortsätta städa. Danielles kompis Fany har ringt flera gånger idag och varje gång har Danielle fått säga att hon itne var klar med städningen. Till slut tyckte väl kompisen att det var trist så hon ringde och frågade om hon fick komma och hjälpa till att städa, klart hon fick hon har ju faktiskt hjälpt till att stöka ner när de har lekt. Trots detta är Danielle ändå inte kalr med städningen och inte Eric heller, men de kommer få fortsätta imorgon när de kommer hem från dagis och fritids. Denna gången ska jag inte hjälpa till, jag vet ju att de kan!! De är bara envisa. De har fått en matpaus till ikväll då jag serverade alla tre pyttipanna. Vi har även bestämt att det varje dag innan någon tv slås på ska vara städat på rummen. På helgerna kan de få se lite tv på morgonen och sedan på kvällen. Ka hända att de kan få se ngn film på dagen i sitt tv rum om de vill det. Men annars ska det dras ner på tv tittandet för dem. Vi får väl se hur det kommer att gå :)

I eftermiddags har jag städat i klädkammaren där uppe, garderoben med lakan och barnens garderober. Har fått ihop en hel säck med barnkläder som pappa ska ta med till en han känner på jobb. Det är bra när kläderna kommer till nytta igen. Sedan har jag mest gått och plockat, vikt tvätt och sådant. Jag kanske är nitisk men jag ÄLSKAR när allt är där det ska vara, så lite som möjligt står framme osv. Blir det för stökigt omkring mig mår jag inte bra. 

David har fixat med kablar och sådant och varit och lämnat tillbaka släpet vi lånade för att få hem plattorna i helgen. 

Imorgon är det dags för jobb igen och jag hoppas det kommer finnas mer att göra än i fredags. Brukar vara lite mer på måndagar. Sedan ser jag inte fram emot tisdag med farfars begravning....de tkommer bli jobbigt men jag måste bara tänka åt hållet att han har det bättre nu än åt hållet att det finns ett tomrum efter honom. Lätt att säga svårare att göra men jag är stark jag klarar det. 
Nu gäller det bara att slappa för resten av kvällen, dricka min soppa och ta det lugnt. Har bara att jag måste slänga in tvätten i tumlaren när maskinen är klar. 

Kramar till er :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0