Vad är ett liv värt?

Min farfar gick bort igår. Han var allas Farfar, den bästa farfarn någon kunde önska sig. Varje gång jag såg honom berättade jag att jag älskade honom och det är jag glad för. Önskar jag hade hälsat på honom sedan han kom hem från sjukhuset men när jag träffade honom på sjukhuset sken han upp som en sol och skämtade som vanligt. Det gick så snabbt. Så många frågor...de säger att han dog i sömnen, men vem vet om han vaknade till precis innan i extrem smärta innan han drog sitt sista andetag? Sådana saker gör mig rädd, han var ensam på rummet så ingen kan veta.

Jag känner mig ledsen, ovanpå allt vill jag fnnas där för de andra som är ledsna, t.ex. mina föräldrar. Jag vet hur svårt det måste vara för dem men jag klarar inte att vara så stark som jag vill vara. Känner att hela tillvaron jag kämpat hårt för sedan i höstas sakta faller ner igen, känner hur ångesten kryper fram över hur jag kände förr...men så kan det väl inte vara, jag äter ju min medicin. Känner mig bara värdelös igen. Känner att det spelar ingen roll att jag fyller år imorgon...det är bara jag ingen ska behöva bry sig om mig, lägga energi på mig när det finns bättre saker att lägga den på.

Vill inte vara hemma imorgon egentligen, men det blir nog så ändå...vet inte, känner mig mest bara ivägen. Känner mig som en börda och det minsta jag vill är göra saker värre...varför kan jag inte bara tycka om mig själv...varför måste jag falla nu? Förtjänar jag det? Kanske det är så. 

Känner mig rädd över nästa vecka när mamma och pappa ska åka bort, varför? Jag känner mig ensam när de inte är hemma, trots att jag ahr min familj...då den dagen kommer då de går vidare här i livet kommer jag falla i bitar....hoppas det dröjer väldigt länge tills dess...


Hoppas jag inte gör fler ledsna för detta men jag måste få skriva av mig.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du behöver inte vara stark för någon annan älskade syster. Bara för dig själv. Jag finns här för att vara stark för er alla om det behövs. Du är inte ensam. Kom ihåg att det finns inget negativt kvar hos dig nu. Farfar är just nu där han vill vara, vid farmors sida. Du har en underbar familj med två helt underbara ungar. Dock är dottern lite envis, men det kan ju inte vara från dig då du har ditt kvar. Din man är stark och en fantastisk pappa. Du har fått ett jobb där du är höjd till skyarna och de vill att du ska utbilda folket som har varit där längre än du har varit där. Du har en bror som älskar dig massor, han kommer alltid att vara bättre än dig på guitar hero och kommer alltid att reta sig på när du sjunger och har fel text men det är en del av den du är!!!:) Idag ska vi fira din födelsedag!!! Med god mat, gott sällskap och många goda skratt. Nästa vecka när mamma ó pappa är borta är jag nog hemma för det mesta och det går jättebra att ringa när som.

2009-07-11 @ 13:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0