In US

Nu har vi varit í USA ett par dagar och det är härligt att träffa Davids familj igen. :)

Nedan är nåra foto från när vi precis anlände :















Flygresan gick verkligen jättebra. Barnen skötte sig som änglar nästan hela vägen och damen framför oss på planet berättade hur imponerad hon var när vi landade i Atlanta. Väl genom alla tusentals (kändes det som) kontroller träffade vi äntligen Jim och Linda i ankomsthallen. Sen åkte jag och Linda md barnen medans Jim och David hämtade vår bil. David valde en Toyota Highlander som verkligen är en kanonbil och bensinsnål trots dess storlek imponerande nog :)
Sedan checkade vi in på vårt boende och efter lite snack och så här så åkte vi hem till Jim och Linda. DSeras vovve Vesta är verkligen jättesöt :) Får gosa med henna så jag inte saknar Flippelippan lika mycket. Tur jag vet atrt hon har det kanon hos mamma och pappa.
Barnen var rejält trötta och eric hade inte ätit något på typ hela dagen mer än godis och så så han var inte riktigt sig själv och ville hem till Hasslarp. Men efter ett besök på McD mådde han bättre och började bli sig själv igen. Nu har han inte velat hem till Hasslarp hehe. Igår var vi och handlade nödvändigheter och sedan åkte vi med jim och linda till en butik för att köpa ett kontantrkort till mobilen. Sedan tog vi Barnes and nobles och där köpte Jim några klassiker som vi kan läsa för barnen om kvällarna. Sedan ett snabbstopp på Lowes och sen hem till jim och linda. Där grillade vi och umgicks och hade det allmänt trevligt.

Idag har vi varit och handlat det vi glömde igår, haha. Sen har vi beställt en del till davids bil som var trasig och en ny fjärrkontroll till den. Efter det stannade vi i en park så barnen fick leka lite och sen åt vi lunch på waffle house. Sen hem och bara tagit det lugnt. Antagligen ska vi träffa jim och linda ikväll. Just nu regnar det och barnen tjatar om att de vill bada i poolen, hehe.

På torsdag har jag bokat en konsultation på TLC laser eye center här precis bredvid. Är ju gratis och jag har länge funderat på det och hade verkligen velat slippa mina glasögon så om det inte är för dyrt så kanske...mamma och pappa, nu vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent, bidrag till en operation, hahahaha.

Trodde jag hade saknat usa mer än vad jag egentligen gjort. Mycket känns som om det är väldigt utspritt och det är det klart. Men visst har juag saknat det men hemma bäst :) Vårt hus har verkligen vuxit på mig, hehe.
Sedan la jag märkte till hur mycket mixar och sådant de har för det verkar som om många amerikanare är lata när det gäller matlagning, mycket som redan är halvproducerat typ.

Nu ska jag slappa lite.

Kram till er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0