Irriterad!!

Nu har jag varit hos doktorn med Danielle. Så irriterad jag är. Till saken hör att vår vanliga doktor var fullbokad så vi fick en annan. Som jag för den delen ALDRIG kommer godta igen. Vi hade tid klockan 1015 och kom in ca 1020, det är ok. Det tog några minuter inne hos doktorn och sedan skickade han oss till lab för att göra stick i fingret och halsprov.
Det tog några minuter för vi kom in direkt. Stackars Danielle fick ju typ tvångshållas för att kunna göra stick i fingret men hon var superduktig. Så vi var tillbaka i väntrummet vid säg 1030. 1035 kommer de med provsvaren och lägger till doktorn. Någon minut senare kommer doktorn ut från sit patientbesök och går in på sitt rum. Vi väntar, väntar och väntar. Barnen börjar bli otåliga men är duktiga. Till slut går jag över till läkarens kontor och knackar på, jag avbryter honom för han sitter och dikterar. Han säger jag kommer strax. Klockan är nu 11. Dvs han har suttit och dikterat eller gjort annat i typ 25 minuter. Jag är redan nu irriterad. Efter ytterliggare tio minuter frågar jag en sköterska om hon kan kolla om han kommer snart för min parkering gick ut klockan 11. Då kommer han till slut. Jo Danielle hade bakterier i halsen så det är en penicillin kur som gäller, mer info får jag itne och detta får jag i korridoren, han skickar ett recept till apoteket. Jag är SÅÅÅÅÅ irriterad. En läkare borde väl ha tagit in oss innan han sätter sig och gör kontorsarbete, borde itne patienter som väntar få komma till först?? Han har ju all tid i världen att diktera och sdant efter vi gått och det skulle ju bara ta ett par minuter att informera oss. Dessutom när han vet att det gller två barn som sitter i korridoren och väntar. Barn är inte så tåliga på att vänta men jag är ändå stolt att de skötte sig väl. Den läkaren kommer jag som sagt aldrig godta och jag lät dem veta vad jag tyckte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0