Hemska höst...

Tyväörr är den hemska hösten här. Jag är en total sommarmänniska, Har aldrig sett det vackra med hösten eller tyckt om den eller vintern. Våren är bättre men nog tusan är sommaren härligast....Älskar värme...
Vid denna årstiden saknar jag att bo i USA, men det slår inte allt vi har här.
Nu är helgen nästan slut. Varit en väldigt produktiv helg tycker jag. Igår jobbade vi i uterummet, var och handlade lite och så. Jag blev övertalad av David att köpa en färgspruta till kompressorn. Jävlar vad det var lättare att spraya möblerna än att måla för hand, helt underbart. På kvällen tog David med barnen ut för Bus eller Godis. Tycker det är synd att det är lite hifshafs med det i sverige, inga direkta regler eller så som i USA. Hade varit lättare med det. Idag satte jag igång direkt när jag vaknade. Tvättat en massa idag, städat hela huset, rymt upp utomhus och fixat det sista inför vintern samt pillat med uterummet. Men ie ftermiddags bara totalt dog vi. Antagligen för man varit ute så mycket och det har blåst småjävlar hela dagen. När man kommer in bara bränner ansiktet. Men men som sagt hemska höst...brrrrr.....
Längtar efter vår öppna spis som är beställd men desvärre inte anlänt ännu....
Iaf, orkar inte skriva mer, nu måste jag smörja mig för hela kropen kliar. Torr som en öken i huden under det kalla halvåret....woohoo ännu en såååå positiv sak med höst...underbart...eller inte direkt....
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: DamnCat

Det där med att det inte finns några direkta regler för bus eller godis här kan ju bero på att vi inte firat Halloween här så länge än på det viset som de gör i USA. Det kommer säkert! :) Tindra gav sig ut på bus eller godis med några kompisar, vi hade inte alls tänkt så långt som att ordna en kostym åt henne men som tur var så har hon en piratkostym så vi spökade ut henne till det :) Hon var inte ute länge men när hon kom tillbaka hade hon en full Tasty House-påse. Den lär ju räcka till Jul typ ;)

2009-11-01 @ 23:43:00
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0