Torsdag

Jag vet, mina rubriker e bara så bäst, haha. Börjar med att visa lite foto från helgen. Bättre sent än aldrig.
Först hur det såg ut när det sista fixades innan taket las på.
Sen den nya altandörren.
Sist Emira och Danielle när vi var på simskolan.
Har fortfarande inte tagit något foto på taket sen det blev klart, det kommer dock med tiden.
Idag var jag på Memira här i HBG för att kolla ögonen då jag tycker det inte e helt hundra. Jag hade rätt, det finns fortfarande kvar lite närsynthet på ena ögat. Så nu ska jag visa resultaten från undersökningen för TLC i USA så får vi se när de kan korrigera det hela. Blir antagligen att jag lever med det tills vi åker över nästa gång. Det är planerat julen 2011 som det ser ut.
Allt detta fick mig dock att börja tänka på hur mycket jag saknar familjen där borta. Det är jobbigt att inte kunna vara nära alla på samma gång. Längtar efter dem så mycket...känner mig lite ledsen...
På en anan notis så ringde min fd psykolog idag och bad om ursäkt över att han inte ringt innan som han hade lovat. Alltid något. Jag sa dock att jag har inget intresse av att fortsätta träffa honom. Ska bli intressant att se vad sveriges radio knåpar ihop från intervjun de hade med mig angående det hela projektet med resursteamet och försäkringskassan som jag hade på mitt gamla jobb när jag gick ner i depressionen. Mitt gamla jobb får inte så många goda ord i den intervjun...
Jag är nu lyckligt tillsvidareanställd hos Poolia, eller tja e d inte egentligen förrns den 14e oktober, men nu är det mindre än två veckor kvar tills dess så nu sitter jag säkert :) Älskar  att jobba för Poolia :)
Ibland förstår jag mig inte på folk. Jag hade en vän, elelr har jag vet faktiskt inte. Men jag hade en diskution med honom häromkvällen att inga förväntningar e de bästa förväntingarna. Han misstolkade hela diskussionen och tyckte jag hoppade på honom. Jag är dock av den åsikten att man ska kunna berätta sina åsikter för sina vänner och likaså de ska kunna berätta sina. Det innebär inte alltid att man måste tycka likadant. Jag har som det verkar totalt missvärderat denna människans vänskap dock och om så är fallet antar jag att det är för det bästa vad som hände. Hellre förr än senare i det läget.
Nu ska jag faktiskt ta det lugnt. Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: DamnCat

Känner igen mig i vad du skriver om din vän. Har råkat ut för nästan samma sak, utan att gå in på fler detaljer än så. Ibland VILL folk misstolka, så enkelt är det. Tyvärr.

2009-10-02 @ 00:30:34
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0