Vad är rätt?

I februari 2008 hade vi MO Service här som fick säkra upp vårt hus då huset inte klarade av den panna de hade installerat tidigare. Jag frågade innan de utförde arbetet vad det kom att kosta. Rikard på MO Service sa då äsch det ordnar sig, har du inga innerdörrar eller något jag kan få? Jag fick sedan en saftigfaktura från dem som jag givetvis chockades över. Jag kontaktade dem och sa att jag inte godtog denna faktura då jag inte var informerad om något som helst pris innan de gjorde arbetet utan endast med äsch det ordnar sig när jag frågade efter priset. De sa skicka tillbaka fakturan så ska vi korrigera den. I februari 2009 fick jag sedan en faktura som var samma summa. Jag kontaktade då MO Service igen och de skulle kika på ärendet igen då jag inte godtog fakturan. Sedan hörde jag inget igen förrns nu idag när jag får en faktura igen där de dragit av en timmes arbete, dvs 380:-. Hela fakturan på arbetet ligger alltså nu på 2245:-. Jag ringde dem igen och frågade vad de höll på med då det nu gått två år och det har tagit dem etthelt år varje gång att bara höra avsig till oss igen. Jag anser att fakturan bör slopas då de från början inte gav mig något pris utan bara sa äsch det ordnar sig. Vad har jag som konsument rätt till? Är det verkligen skälig tid att ta ett år på sig att höra av sig och det nu är två år sedan arbetet utfördes med prisförslaget äsch det ordnar sig?
Vad är egentligen rätt???

Kommentarer
Postat av: DamnCat

Vet inte vem som har rätt här faktiskt. Men rent spontant känner jag att jag aldrig hade släppt in dem i huset innan de gett mig ett ordentligt svar på vad det kan komma att kosta. Tyvärr kan du ju inte bevisa att han sa "äsch, det ordnar sig". Sen är det verkligen inte OK att de ska ta ett år på sig att svara varenda gång. Gör som jag och kontakta konsumentrådgivare, de kan säkert ge dig svar på vad som är rätt och fel :)

2010-02-26 @ 00:09:46
URL: http://www.metrobloggen.se/DamnCat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0